Kariéra bez hraníc



 

 English version

 

logo.jpg

 

mojbiznis.gif

Prvých 14 dní na novom mieste

  • Na prvý deň sa dobre pripravte a vstúpte správnou nohou.
  • Prvé 2 týždne vo firme majú 3 ciele: (1) spoznať čo najviac ľudí, (2) spoznať firemnú kultúru a (2) spoznať svojho manažéra:

    Spoznať čo najviac ľudí: Hanblivosť nechajte doma. Aspoň na prvých 5 pracovných dní. Nie je nič zlé na bytí introvertom, avšak cieľom prvého týždňa-dvoch na novom mieste, je zoznámiť sa (a predstaviť sa) všetkým tým, s ktorými budete spolupracovať. Potrebujete vyjadriť ako verbálne, tak aj neverbálne, že ste niekto, kto prichádza s dobrým úmyslom, že ste otvorení učiť sa tomu, ako to tam funguje, a že sa vám dá dôverovať. Toto nikdy nedocielite vyhýbavým pohľadom, alebo "hľadením si svojho" počas prvých dní. Introvertom môžete byť neskôr, teraz je čas na aktívne vyhľadávanie ľudí.

    Snažte sa pochopiť organizačnú štruktúru a zapamätať si, "kto sedí kde" v tejto štruktúre. Nikdy nehodnoťte príliš skoro. Ak sa niekto zdá ako úradníček-sivá myš, správajte sa k nemu rovnako otvorene a príjemne, ako sa správate k senior manažérovi. Ešte nerozumiete vzťahom a teda neviete, kto poťahuje aké nitky, a tak si to nepokazte nadradenosťou alebo nevšímavosťou. Všetci sú tam dlhšie ako vy, takže všetci toho vedia o ich konkrétnom biznise viac - a tak sa od všetkých máte čo učiť!

    Obedňajšie prestávky sú dobrá príležitosť na zoznamovanie sa. Nikdy nemrhajte týmto drahocenným časom tak, že by ste išli sám! Oslovte sympatickú osobu na vašom oddelení, alebo sa hoci aj porozprávajte s vrátnikom, ale využite tento čas! Na týchto obedoch jedzte a počúvajte (a pýtajte sa). Nesnažte sa mrhať svojím čarom - ten si nechajte na neskôr, keď bude treba ukázať, čo viete.

    Cieľom týchto prvých obedov je pochopiť súvislosti, a spoznať firemnú kultúru. Čo sa považuje za OK, čo je "škandalózne", a čo výborné. Sledujte, aké silné/slabé vzťahy existujú v hierarchii - ako sa ľudia správajú k svojim nadriadeným - komunikujú otvorene? Pracuje sa so spätnou väzbou? Alebo je to úplne naopak? Aké sú interné pravidlá? To sú veci, ktoré sa môžete naučiť len prostredníctvom pozorovania a interakcie s ľuďmi vnútri firmy - a čím skôr, tým lepšie pre vás!

    Spoznávanie vlastného nadriadeného
    je tiež dôležitá fáza. Bude vás zaujímať ako dlho je už vo firme, čím prešiel, ako veľmi je skúsený/neskúsený, aké má vzdelanie, a čo ho zaujíma. Nie na všetko sa ho/ju chcete otvorene spýtať, niečo sa dá naštudovať na osobnom blogu, niečo na firemnej stránke, niečo na obedoch s ostatnými. Potrebujete zistiť, či je to veľmi zásadový človek, ktorý rešpektuje pravidlá, alebo skôr človek, ktorého zaujímajú konečné výsledky, a ako ste sa k tomu dostali, už nie. Či ide o človeka, ktorý kladie biznis na prvé miesto a neočakáva, že so svojimi osobnými záležitosťami by ste ho vôbec kontaktovali, alebo o človeka, ktorý pôjde rád "na pivo" po skončení pracovnej doby. Toto poznanie vám napomôže v nasledujúcich týždňoch, keď začnete skutočne pracovať a budete potrebovať rozumieť očakávaniam vášho nadriadeného.

    Vytvorte si vlastný akčný plán na nasledujúce 2 mesiace. Koho dôležitého pre vašu prácu potrebujete spoznať, čo si potrebujete naštudovať, a akú dokumentáciu dokončiť. Na ktorý tréning by ste boli radi poslaný, a na čo získali spätnú väzbu od šéfa. Uvidíte, oplatí sa. Mierte priamo na cieľ, choďte za tým, kvôli čomu ste tam.
     
  • Pred nástupom
  • DRUHÝCH 14 dní
  • TRETÍCH 14 dní
  • ŠTVRTÝCH 14 dní

Diskusia

17.02.2013 15:16:10 - cnOCshvbjEJznpptZb
12.02.2013 17:11:48 - BANIePjARjrzFHtXetW
12.02.2013 17:11:43 - ZQUliFPdscAMdD
05.02.2013 06:20:19 - lEZpFjuIqHPD
28.01.2013 18:45:50 - VwyRjlQGshzzKRUZ

Čítať celú diskusiu

Príležitosti pre mňa


Kariéra Bez Hraníc, spol. Yeminee s. r.o.
E-mail: stanka.svecova@gmail.com, Skype: karierazahranicami
2007 © Yeminee, s.r.o.

webdesign © bart.sk

EPICORFinalne_logo_accenture.jpgLogo.gifLogo_Proactive_HR.jpgNEWlogo.jpglogo2.jpglogo_big.jpgeducation_text_-_zmena_loga.jpgtarget.jpgAIESEC_logo_modrenabielom.jpg