Kariéra bez hraníc



 

 English version

 

logo.jpg

 

mojbiznis.gif

Druhých 14 dní

Po prvých 2 týždňoch bude mať váš manažér pocit, že odviedol dobrú prácu - uviedol vás do firmy, prvý dojem je vytvorený, a všetko sa pomaly dostáva do normálnych koľají. To znamená aj to, že vám dal prvé menšie/väčšie úlohy a necháva vás na pospas týmto aktivitám.

Vy však potrebujete docieliť to, že:

  • Budete mať stretnutie, na ktorom si vyžiadate spätnú väzbu. Spýtate sa manažéra, čo si myslí: ako sa vám darí, či ste spoznali všetkých, ktorých vo svojej roli potrebujete, a či ste sa zatiaľ naučili / urobili všetko, čo od vás očakával. Dohodnite si pravidelnosť, s akou takéto stretnutia budete aj v budúcnosti mávať.

  • Nadriadený bude vedieť, čo robievate počas dňa. Je to VAŠA úloha a VÁŠ cieľ, aby manažér o vás vedel, ale v pozitívnom zmysle slova (nie tak, že sa ho/jej budete chodiť neustále pýtať otázky, ale tak, že mu na konci týždňa alebo po pár dňoch vždy pošlete e-mail s vašim aktuálnym progresom: tieto a tieto úlohy dokončené, na tomto pracujem, toto nechávam na budúci týždeň, keďže potrebujem pomoc od tohto a tohto človeka).
     
  • Trend posledných rokov najmä v zahraničí je, že manažéri očakávajú byť manažovaní vlastnými zamestnancami. Vytvára to pocit spoluzodpovednosti, plus podriadení tak majú väčšiu šancu "ukázať sa", ako zvládajú svoje úlohy a ich komunikovanie bez toho, aby ich ich manažér "naháňal". Ak neviete efektívne a produktívne komunikovať so svojim šéfom (nech sa nachádza kdekoľvek na svete), tak si nerobíte svoju prácu dobre. Tak sa to vníma v zahraničí. Dajte si na to teda pozor - ak potrebujete istú informáciu, požiadali ste o ňu e-mailom pred 5 dňami a nedostali ste od šéfa odpoveď - je to hanba sa sťažovať - poukazuje to len na vašu neschopnosť zistiť to, čo potrebujete. A neurobíte šéfovi láskavosť - nie len že znepríjemňujete prácu "fňukaním", že nemáte informácie, ale aj vytvárate jemu zlý "imidž" medzi ostatnými (minimálne zlý imidž tým, že nevie naučiť vás, ako sa hľadajú informácie).
     
  • Ďalej spoznávajte ako svojho nadriadeného, jeho pracovné ciele (čo je plán oddelenia? Na akom základe je váš manažér hodnotený? Kto je šéf vášho šéfa?). Pochopením všetkých vnútorných súvislostí budete vedieť rozpoznať, čo je dôležité a čo nie. Pochopíte, prečo istým veciam váš manažér nevenuje toľko času ako iným (pravdepodobne od toho nebude na konci roka hodnotený). Pochopíte, prečo isté veci organizuje tak ako ich organizuje (pretože jeho šéf si to tak želá) atď. Všetko nevyhnutné poznatky!
     
  • Pred nástupom
  • PRVÝCH 14 dní na novom mieste
  • TRETÍCH 14 dní
  • ŠTVRTÝCH 14 dní

Diskusia

K článku ešte nebola založená diskusia. Založiť diskusiu

Príležitosti pre mňa


Kariéra Bez Hraníc, spol. Yeminee s. r.o.
E-mail: stanka.svecova@gmail.com, Skype: karierazahranicami
2007 © Yeminee, s.r.o.

webdesign © bart.sk

EPICORFinalne_logo_accenture.jpgLogo.gifLogo_Proactive_HR.jpgNEWlogo.jpglogo2.jpglogo_big.jpgeducation_text_-_zmena_loga.jpgtarget.jpgAIESEC_logo_modrenabielom.jpg